Wymiana z Seeshaupt

W dniach 23.03 – 27.03 przebywali u nas goście z Niemiec. W wymianie brało udział 13 dzieci, cztery wspaniałe opiekunki oraz burmistrz z Seeshaupt.

Z Polski brało udział 15 dzieci z klasy 5 i 6. Organizatorkami były panie V. Nowak i M.Gołąbek.

W sobotę przywitaliśmy naszych gości i pomogliśmy im wnieść bagaże do hotelu. Następnie uczniowie z Niemiec poznali swoich polskich kolegów u których
będą przebywać. To był dla każdego ciekawy dzień.

W niedzielę wszyscy poszliśmy na mszę do kościoła w Chałupkach. Po mszy pojechaliśmy do Wodzisławia do Wiejskiej Chaty na obiad. Później udaliśmy się do muzeum w Pszczynie gdzie zwiedziliśmy rezerwat żubrów oraz pałac. Wróciliśmy do Chałupek i w świetlicy razem zjedliśmy kolację. Świetnie się bawiliśmy.

W poniedziałek odbyła się „Bitwa na klasy”. Naszym gościom zobaczyli podobały się występy klas naszej szkoły, jak również występy grup tanecznych. Następnie Niemcy wybrali się na obiad do pizzerii „Annaberg”, a po obiedzie uczniowie spędzili czas u rodzin swoich partnerów.

We wtorek wyjechaliśmy zwiedzić kopalnię w Tarnowskich Górach. Było naprawdę świetnie, tylko szkoda, że musieliśmy być podzieleni na dwie grupy (polską i niemiecką). Ale to nie był koniec atrakcji. Jeszcze pojechaliśmy do Muzeum Chleba. Zobaczyliśmy w nim film w języku niemieckim o właściwościach i produkcji chleba, zrobiliśmy także swój własny kawałek chleba. Widzieliśmy wyposażenie starej cukrowni. Kiedy zjedliśmy swój kawałek chleba wsiedliśmy do autobusu i wróciliśmy do hotelu. Wieczorem odbyła się kolacja pożegnalna w „Gościńcu” w Zabełkowie. Po zjedzeniu kolacji wójt wręczył naszym gościom prezenty.

W środę pożegnaliśmy naszych gości. Uczniowie, a także opiekunowie i burmistrz dostali prezenty od każdej z klasy podstawowej.

Szkoda że wymiana musiała się skończyć, bo świetnie się razem bawiliśmy i dzięki niej lepiej poznaliśmy język niemiecki, a także mamy nowych znajomych. :)