Prezentacja projektów edukacyjnych z j.niemieckiego.

Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym działaniem uczniów, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod. 17 grudnia 2015 r. odbyły się prezentacje projektów z j.niemieckiego. „101 wynalazków niemieckich” to temat projektu, który wybrali sobie Szymon Grygarczyk, Mateusz Bilik oraz Dawid Knopek. Chłopcy przekonali nas o tym, iż Niemcy to kraj wynalazców i innowacyjnych rozwiązań. Czasem nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, ile rzeczy z naszego codziennego otoczenia jest „Made in Germany”, czyli „Hergestellt in Deutschland”. Rower, lodówka, aspiryna, telefon, karta chipowa, format MP3 czy chociażby monitory ciekłokrystaliczne (LCD) są wszystkie wynalazkami dokonanymi przez Niemców. Przedstawili w skrócie i chronologicznej kolejności kilkadziesiąt z nich. Dokładniej przyjrzeli się 5 wynalazkom, przeprowadzając wywiady z ludźmi, którzy z tymi wynalazkami zajmują się na co dzień (p.Robert Gonsior właściciel Baru „Arnold”–piwo, p.Maria Wierczek lekarz pediatrii- Aspiryna, p.Beata Szeliga technik dentystyczny- pasta do zębów, p.Mateusz Przybyła, kolekcjoner starych motorów- motor, p.Weronika Wycisk nauczycielka informatyki- komputer. Uczniowie przygotowali również prezentację wynalazków w formie gazetki ściennej z opisami w j.polskim i j.niemieckim oraz przynieśli około 60 wynalazków, również opisując je dwujęzycznie. Na ręce pani Dyrektor złożyli dwujęzyczny słownik opisujący 101 wynalazków niemieckich, przekazując go na wyposażenie biblioteki szkolnej oraz ciasto w kolorach flagi niemieckiej na osłodzenie dnia.

Deutsche Autos” to temat projektu wybrany przez Łukasza Nadstawa, Łukasza Matuszek, Patryka Popela oraz Szymona Juraszek. Chłopcy zajęli się niemiecką motoryzacją wybierając 4 producentów samochodów i porównując wady i zalety poszczególnych marek. Przeprowadzili również wywiady z mechanikami z naszej okolicy na temat Audi z p.Adrianem Kupka, na temat VW z p. Rajmundem Płaczek, na temat Mercedesa z p. Marianem Studnic. Sala gimnastyczna zamieniła się w „Schrottplatz”, prezentując opisane dwujęzycznie części samochodowe. Największym zaskoczeniem był jednak pomalowany przez chłopców w kolorach flagi niemieckiej „Maluch”, który wspaniale prezentował się na środku sali gimnastycznej. Gratulujemy chłopcom zaangażowania i kreatywności w realizowaniu projektu. Spisali się wyśmienicie.

"Dzień Projektów z j.niemieckiego" dostarczył widowni ogromną porcję wiedzy, a ponadto otworzył drzwi do własnych poszukiwań i działań, bo był inspirujący i ciekawy. Pozwolił gimnazjalistom wykazać się różnymi umiejętnościami i wiadomościami, pokazał ich pracowitość, inicjatywę i zainteresowania. Zakończył się zaproszeniem do zwiedzania wystaw i oglądania materiałów edukacyjnych, przygotowanych przez grupy projektowe. Niewątpliwie przyniósł satysfakcję i uczniom, i ich opiekunce.

Wstecz