Wycieczka klasy IV i V do Wrocławia

Klasy IV i V wraz z panią Nowak, Wycisk i Bolik były na 3-dniowej wycieczce we Wrocławiu. Grupa liczyła 40 uczniów. Wyjechaliśmy rankiem 10 czerwca i udalismy się na górę Ślężę. Weszliśmy o własnych siłach co zajęło nam 1,5 godz. Pan przewodnik opowiadał o specyficznej florze gór oraz o historii ich powstania. Dzieci bardzo zaciekawiła ta tematyka. Po marszu powrotnim pojechaliśmy do centrum Wrocławia, gdzie mieliśmy zakwaterowanie w hostelu na rynku. Po kolacji ruszyliśmy na rekonesans mista, które obecnie z racji tego, że we Wrocławiu trwa jarmark świętojański jest niesamowicie kolorowe. Spacer dobrze nam zrobił. Kolejnego dnia kontynuwalismy spacer i zwiedzanie miasta począwszy od rynku. Kramiki i stragany ubarwiaja niesamowicie miasto, czyniąc go niezwykle atrakcyjnym. Dużo dowiedzielismy się od pana przewodnika o bajecznej, głównie barokowej architekturze miasta. Spacerowaliśmy po Ostrowie Tumskimi , odwiedzając monumentalne świątynie miasta. Byliśmy także z wizytą w ogrodzie botanicznym, który o tej porze roku jest niezwykle kolorowy. Po obiedzie pojechaliśmy na zasłużony relaks do miejscowego aquaparku, gdzie 3 godziny pluskaliśmy się na basenach wewnętrznych i zewnętrznych. Dzieciom najbardziej podobały się oczywiście zjeżdzalnie. Kolacja po takich wodnych harcach smakowała wybornie. Zmęczeni i zadowolenie dość wcześnie położyliśmy się spać. Trzeciego dnia zaraz po śniadaniu i spakowaniu bagaży pojechaliśmy do wrocławskiego ZOO. Tu największą atrakcją jest najnowsze, oddane do użytku w tym roku Afrykarium. Dzieci były pod prawdziwym wrażeniem akwariów i woltyrier, gdzie żyją gatunki ryb i zwierząt dotąd rzadko spotykanych w innych ogrodach zoologicznych. Po posiłku ruszyliśmy w drogę do domu. Na miejsce przybyliśmy po godzinie 17, zmęczeni jednak zadowoleni. Wycieczka, podparta świetną pogoda , bardzo się udała.